Bygg Egen Dator

Hej på er allihopa.

Jag vill så gärna bygga min egen dator, Dels för att man vet vad man får då, Det blir dessutom en kul sysselsättning. Jag får ju lära mig massor på vägen, .. Men det är fett dyrt, får köpa en sak i taget så som min ekonomi ser ut just nu., ska inte uttråka er med en massa onödig text
Lägger upp lite bilder och prylar som jag vill ha för byggnaden av "min dator" Jag kör på AMD Prylar för att det är både Billigare & Bättre och för att hjälpa det företaget eftersom dom är dom ända konkurenerna mot Intel. och är ganska nära en konkurs, Intels saker är för Dyra. Du kan få bättre prylar med AMD för en mycket billig peng!. Jag har oxå valt att köpa saker med "märket: ASUS" för dom har en sådan grym Suport för dom senaste drivrutinerna, bios med mera, och det är viktigt för mig.

Lådan till datorn alltså Chassiet heter:  Thermaltake Level 10 GT Snow Edition
Kostar : 2098Kr på [ Komplett.se Länk ]  Den är stor och Brutal och har dammfiler, hotswaps, feta fläktar, låsta Hårddisk platser med mer. kolla videon ifall du är intresserad.




Moderkortet: ASUS Crosshair V Formula-Z, Socket-AM3+  [ Komplett.se LÄNK ]
Kostar: 1979 Kr



Processor : AMD FX-8350 8-Core Processor Socket-AM3+, 4.0Ghz, Black Edition
Det är en Mördar processor med 8-Känor och 8-trådar. Kostar: 1600 Kr den ser ut så hära



Nu ska vi ha en Vatten Kylare till Processorn den heter : Corsair H100i Hydro Series CPU
den kostar 1000Kr . is kallt !


Grafik kortet: ASUS GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA Kostar 4600Kr [ Komplett.se LÄNK ]
Man kan tycka att det är jävligt dyrt !! Mina ögon tycker 2600kr. Men det är lätt värt
pengarna. Varför? Jo den har kraftigt bra ventelation "fläkt" som du kan se på bilden.
Annledningen till varför Asus har valt och göra så stora fläktar är för att dom inte ska behöva gå på högsta varv
så att det låter mindre om man nu stör sig på ljudet. Dock är inte jag så himla petig som alla andra nördar är. Utan jag kommer låta Fläktarna gå på Max jämt ;) Lika bra. Visst är den feeet ?



Nätaggregat för EL: Corsair CX 750M, 750W PSU Kostar: 800Kr [ Komplett.se Länk ]


Ram Minne: Corsair Dominator DDR3 2133MHz 8GB (Arbets minne) Jag kan ha 32Gb men jag väljer 8GB
dagens läge behöver man inte mera.  KOSTAR : 1300 Kr [ Komplett.se Länk ]



TOTALT : 13.544 KR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-Mail: (publiceras ej)

Hemsida / Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0